Затверджено
на засіданні методичної ради
«____»___________________
Протокол № _____
Методичні рекомендації
щодо створення портфоліо вчителя
Арбузинської загальноосвітньої школи ІІ – ІІІ
ступенів №2
З метою забезпечення постійного
педагогічного зростання вчителів школи, становлення їх педагогічної
майстерності, загальної і професійної культури, у відповідності до реалізації Концепції Державної цільової програми впровадження у
навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних
технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року, вчителям школи при
створенні власних портфоліо керуватись наступним:
1. Актуальність проблеми створення педагогічного портфоліо: спектр
діяльності сучасного педагога є настільки широким, що зібрати всі результати
навчальної та результати позаурочної діяльності в одному документі просто
неможливо. У цьому випадку необхідно створити електронне портфоліо, яке
об'єднає весь набір робіт вчителя і представить всі аспекти його діяльності у
вигляді повної картини.
2. Основні принципи створення
портфоліо вчителя є:
- системність;
- повнота
і конкретність представлених відомостей;
- об'єктивність
інформації;
- презентабельність.
3. Основна мета портфоліо - проаналізувати і представити значущі професійні
результати, забезпечити моніторинг професійного зростання вчителя. Портфоліо
дозволяє враховувати результати, досягнуті вчителем у різноманітних видах
діяльності - навчальної, виховної, творчої, самоосвітньої.
4. Портфоліо вчителя - це спосіб фіксації, накопичення матеріалів,
що демонструють рівень професіоналізму вчителя і вміння вирішувати завдання
своєї професійної діяльності. Портфоліо вчителя показує рівень підготовленості
педагога і рівень активності у навчальних та позанавчальних видах діяльності.
Електронне портфоліо педагога - це веб-базований ресурс, сайт вчителя, який
відображає індивідуальність та професійні досягнення власника.
Головне призначення портфоліо - продемонструвати найбільш значущі
результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетенції, такі
як реалізовані проекти, участі в олімпіадах і конкурсах, проведені педагогом
дослідження.
Портфоліо дозволяє педагогу проаналізувати, узагальнити і систематизувати
результати своєї роботи, об'єктивно оцінити свої можливості та спланувати дії з
подолання складнощів і досягнення більш високих результатів.
Друге важливе призначення портфоліо вчителя - це альтернативна форма оцінки
професіоналізму та результативності роботи педагога при проведенні експертизи
на відповідність заявленої кваліфікаційної категорії.
5. Основні етапи створення портфоліо
5.1. створення певного набору
документів у електронній версії (збереження в комп’ютері, на електронних
носіях)
5.2. публікація портфоліо в мережі
Інтернет у вигляді персонального сайту вчителя.
Електронна версія портфоліо
оформляється у вигляді:
·
електронних
таблиць з додатком відсканованих документів, що підтверджують наявність тих чи
інших напрацювань та досягнень;
·
електронних
файлів з роботами педагога і учнів (проекти, розробки та ін.)
6. Види портфоліо вчителя
·
Портфоліо досягнень - в ньому відображаються успіхи і
досягнення самого вчителя та його учнів. Це можуть бути: результативність ДПА,
участь у конкурсах, олімпіадах, турнірах, професійних конкурсах
·
Презентаційне портфоліо носить інформаційно – ознайомлюючий
характер і передбачає загальні про автора, професійні характеристики,
досягнення. Даний вид портфоліо – це поширене, структуроване резюме вчителя.
·
Тематичне портфоліо відображає
зміст роботи за одним напрямком або окремою темою.
·
Комплексне портфоліо - об'єднує в собі перелічені вище види
портфоліо і придатне для презентації портфоліо вчителя школи.
7. Примірна структура портфоліо
вчителя
7.1. Загальні відомості про вчителя
·
Прізвище,
ім'я та по-батькові мають бути позначені яскраво і чітко, прописані досить
великим, гарним, добре читаним шрифтом. Добре підібрані шрифт і колір викличуть позитивні емоції.
·
Поруч
з ПІБ розмісти власну фотографію.
·
Освіта,
спеціальність і кваліфікація за дипломом
·
Трудовий
і педагогічний стаж роботи
·
Підвищення
кваліфікації (курси, семінари, тренінги); вказати де і коли прослухані курси,
їх проблематика.
·
Нагороди,
грамоти, подяки (розміщувати нагороди слід у порядку значимості: від більш
вагомих до менш значущих).
·
Копії
документів, що підтверджують наявність дипломів, наукових ступенів, почесних
звань, нагород, грамот, подяк.
7.2. Результати педагогічної діяльності
·
матеріали,
що демонструють результати навченості учні з предмету;
·
порівняльний
аналіз діяльності вчителя за останні три роки на підставі контрольних зрізів,
участі вихованців у шкільних та інших олімпіадах, конкурсах;
·
результати
ДПА учнів;
·
відомості
про наявність похвальних грамот з предмету (випускників 11 класу);
·
відомості
про вступ до ВНЗ за фахом і т.п.
7.3. Науково-методична діяльність
·
Інформація
про освітні технології, що використовуються вчителем;
·
засоби
педагогічної діагностики для оцінки освітніх результатів учнів;
·
використання
інформаційно-комунікативних технологій в педагогічній практиці.;
·
робота
в методичному об'єднанні, співпраця з районним методичним кабінетом, ВНЗ та
іншими соціальними партнерами;
·
участь
у професійних і творчих педагогічних конкурсах;
·
участь
у методичних і предметних тижнях;
·
організація
та проведення семінарів, "круглих столів", майстер-класів тощо;
·
проведення
психолого – педагогічних досліджень;
·
розробка
авторських програм;
·
написання
рукописів наукових праць;
·
підготовка
творчого звіту, реферату, доповіді, статті;
·
публікації
7.4. Позаурочна діяльність з предмету
·
перелік
творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, виконаних учнями
з предмета;
·
список
переможців олімпіад, конкурсів, змагань, турнірів в динаміці;
·
сценарії
позакласних заходів, фотографії і відео із записом проведених заходів
(виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн - ринги тощо);
·
програми
роботи гуртків та факультативів;
·
інші
документи.
7.5.Класне керівництво
·
інформацію
про участь учнів класу у шкільних заходах, соціальних проектах, творчих
об'єднаннях, акціях району, міста тощо;
·
відомості
про збереження контингенту учнів у класі;
·
інформація
про зайнятість учнів у позаурочний і позашкільний час;
·
інформація
про роботу з батьками;
·
методичні
розробки бесід, класних годин тощо;
·
інші
документи.
7.6. Навчально-матеріальна база
·
аудіо-
та відеопосібники;
·
дидактичний
матеріал, збірники задач, вправ, прикладів рефератів й творів і т. п.;
·
засоби
для вимірювання якості навченості учнів;
·
освітні
програми і комплект навчально-методичної літератури з предмету;
·
інші
документи на власний розсуд учителя
8. Примітки
·
для
зручності розмістіть скановані копії документів в окремій папці на Вашому сайті,
а у відповідних розділах, наприклад,
"Освіта" і "Підвищення кваліфікації" рядки з описом
дипломів зробіть у вигляді гіперпосилань таким чином, щоб при натисканні на
них, відкривалися збережені зображення Ваших атестатів та інших документів;
·
не
перевантажуйте сайт додатковими картинками, ускладненими шрифтами, тому що це
ускладнить його роботу і зменшить вірогідність використання його матеріалів;
·
не
забувайте своєчасно змінювати та оновлювати інформацію
|