Заняття 4.
Дата проведення
Тема. Прийоми засвоєння навчальної інформації
Мета: обговорити
з молодими вчителями найбільш вживані форми та прийоми взаємодії вчитель –
учень на уроці
1. Використання дидактичного та роздавального матеріалів, наочності на уроках
різних типів.
2. Форми і методи, які сприяють ефективному засвоєнню навчального
матеріалу.
3. Організація та види самостійної роботи учнів на уроках
Теоретичні питання
Деякі правила, що розкривають застосування наочності:
1. Золоте правило
навчаючих: усе, що лише можна, представляти для сприймання чуттями, а саме:
видиме — сприйманню зором, почуте — слухом, запахи — нюхом, що підлягає смаку,
— смаком, доступне відчуванню — шляхом дотику. (Я.А.Коменський).
2. Науково обґрунтовано застосовуйте сучасні засоби
наочності: навчальне телебачення,
відеозапис, кодослайди, поліекранну проекцію та ін.; досконало
володійте технічними засобами навчання, методикою їх використання.
3. Слід використовувати наочність не лише для ілюстрації,
а й у ролі самостійного джерела знань.
4. Застосовуючи наочні засоби, виховуйте учнівську увагу,
спостережливість, культуру мислення, конструктивну творчість, інтерес до
учіння.
Перша підгрупа - методи навчання за джерелом передачі і
сприймання інформації. У класифікації виділяють методи: розповідь, бесіда,
лекція.
Наочні методи: демонстрація, ілюстрація.
Практичні методи:
·
вправи;
·
лабораторний метод;
·
навчальна праця.
Робота з підручником
на уроці дає навчальний ефект, якщо учитель дотримується таких правил:
·
правильно обирає
матеріал (теми) для самостійного вивчення за підручником, спираючись на принцип
доступності;
·
перед самостійною
роботою учнів з підручником проводить ґрунтовну вступну бесіду, в якій визначає
тему, загальний зміст матеріалу, виділяє питання для засвоєння, дає конкретні
поради щодо порядку самостійної роботи і самоконтролю;
·
спостерігає за
ходом самостійної роботи, допомагає окремим учням розібратися в труднощах;
·
приділяє серйозну
увагу виробленню в школярів уміння самостійно осмислювати і засвоювати новий
матеріал за підручником;
·
для більш
вдумливого осмислення використовує перед самостійною роботою демонстрацію
дослідів, наочних посібників, створює проблемні ситуації тощо;
·
роботу з
підручником поєднує на уроці з іншими формами і методами навчання: перевіркою
якості засвоєння матеріалу, який вивчався, вправи, пов'язаними з виробленням
умінь та навичок і подальшим поглибленням знань учнів.
Практикум. Підбір наочних
матеріалів до заданої теми уроку.
|